Växasäng

Jag hittade denna söta säng. Den hade en väldigt fin färg i grunden. Dock ville jag ha lite grå nyans i det blåa. Jag började med att slipa ner den lite. 
 
 
En liten spricka vid ena sängbenet vara bara att fixa till. En spik och lite trälim.
 
 
Äntligen får jag börja måla. Jag använder en matt kalkfärg, Milk Paint. Kulör: Shutter Grey. 
Färgen lägger jag tunnt för att inte helt täcka över den blå färgen.
 
För att framhäva speglarna "duttade" jag en diskret kant med en vit färg runt hela ramen. Sedan torkade jag av den överblivna färgen.
 
 
För att ta fram ett föråldrat utseende, slipar jag kanterna för att ta fram lite av träet.
 
 
För att fortsätta få det föråldrade utseendet, lägger jag på ett antikvax. Det gör att jag kan jobba fram effekter där jag slipat fram träet samt att det ser lite "smutsigt" och använt ut.
 
 
Lite schabloner. 
 
 
 
Sängen är klar!
 
 
 
 
 
 
 
 
Susanna Maria J
2014-09-26 @ 21:28:06
URL: http://oslofru.com/

Så fin säng! Och så smart att man kan växa i den :) <3

När Annie fotograferar i Kalifornien
2014-12-20 @ 20:11:36
URL: http://narannie.se

Superfint!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

känslor&ting.blogg.se

inredning, inspiration, design och lite sömnad

RSS 2.0