Rokoko soffa

Jag fick en underbar rokoko soffa utav mina underbara svärföräldrar. Efter tips och idéer ihop med svärmor blev den så här: 
 
FÖRE
Här har jag slipat ramen och förbredd för målning.
 
 
Här är den målad i matt svart färg. Jag har börjat klä om till nya tyget. För att få tyget att sitta på plats har jag limmat med textillim på hela ryggdynan och häftat i kanterna. Nu följer tyget soffan gurviga form och tål många sittningar utan att rubbas.
 
 
Baksidan
 
 
EFTER
Den färdiga soffan. Mycket nöjd!
 
 
 
Annika
2014-05-31 @ 17:44:09

Jättefin! Älskar den matta svarta färgen!

Malin
2014-09-14 @ 20:22:38

Hej!

OTROLIGT snyggt gjort!
En fråga; har du KILAT FAST tyget under den svarta ramen..? eller hur gick du till väga? MVH Malin

Svar: Hej! Jag har limmat över hela sitsen och ryggstödet. Limmade även längst med träramen vek tyget (fållade) så nära ramen så möjligt och häftade med häftpistol.
Sofia Ström

Malin
2014-09-17 @ 03:11:07

Tack! Vad hjälpsam du är, inte alla som vill dela med sig av hur de gjort. En sista fråga bara; Tyget du använt, var fick du tag i det? Och kvaliten på det, elastiskt, mm? Stor kram

Svar: Självklart vill jag dela med mig :)Tyget köpte jag i en tygbutik i Borås som heter Handa. Det är riktigt bra kvalitet på detta tyg. Har kollat på andra tyger i andra butiker, men de var inte alls i samma kvalitét. Jag tycker att kvalitet på tyget är väldigt viktigt. Det skulle ju hålla för ett antal sittningar ;)
Lycka till med ditt projekt! Dela gärna med dig när du är klar.
Kram Fia
Sofia Ström

När Annie fotograferar i Kalifornien
2014-12-20 @ 20:26:10
URL: http://narannie.se

Riktigt läckert!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

känslor&ting.blogg.se

inredning, inspiration, design och lite sömnad

RSS 2.0